PUISI UNTUK SUAMIKU

Antara perbualan aku dengan Inchek Hubby berkenaan hal ini.

I.H  : Mama tak nak cipta sajak untuk papa ke?..
Aku : Ape??…sajak??…(telan air liur)….
I.H. :  Mama kan pandai tulis sajak… buatlah 1 untuk papa…
Aku : Tengoklah nanti kalau ilham datang…
I.H  : …. (tersenyum)…..

Tahu tak berapa lama baru dapat memenuhi permintaan Inchek Hubby ni? Tulis sajak ni bukan macam kita tulis karangan sekolah rendah tu. Ayat mesti kreatif… Mesti menusuk ke jiwa.. Aduh!!…pening aku… ilham pula tak datang-datang lagi..

Hari ini, ilham pun hadir tanpa rasa malas… datang mencurah-curah… Berkali-kali diolah agar sedap dibaca…tajam menusuk jiwa… tapi, makin tak sedap pula bunyinya…. Sudahnya, terhasillah Kerana Kau Suami …. maka, tertunailah permintaan Inchek Hubby itu…

4 thoughts on “PUISI UNTUK SUAMIKU

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll Up